Prowadzenie firmy transportowej to nie łatwe zadanie jednak istnieje wiele sposobów na to, aby zwiększyć zarobek firmy oraz stworzyć bardziej rozpoznawalną markę, co z pewnością przyciągnie wielu nowych klientów.

Kluczem do umocnienia pozycji swojej firmy transportowej na rynku jest prowadzenie odpowiednich działań marketingowych, których celem jest dojście z ofertą firmy do większej ilości osób. Bardzo ważna jest także odpowiednia optymalizacja działań firmy, co w znaczący sposób może przyczynić się do oszczędności pieniędzy, a to bezpośrednio wpłynie na większy zarobek.

Działania marketingowe w firmie transportowej

Bez podjęcia odpowiednich działań marketingowych, mało osób dowie się o działalności naszej firmy, przez co nie zyskamy klientów. Podstawą dobrego marketingu firmy transportowej jest posiadanie dobrej i aktualnej strony internetowej. Powinna ona zawierać wszelkie informacje na temat oferty i usług świadczonych przez firmę, cennika tych usług, informacji na temat firmy oraz jej działalności, a także danych kontaktowych. Ciekawym dodatkiem może być także galeria samochodów znajdujących się we flocie firmy.

Media społecznościowe to kolejny bardzo ważny element marketingu firmy transportowej. Prowadzenie profili firmy na takich stronach jak Facebook, Instagram, Twitter i wiele innych, to najlepszy sposób na promocję swojej firmy, szczególnie w przypadku, gdy nasza firma jest niewielka i nowa na rynku.

Dobrze prowadzone profile firmy w mediach społecznościowych mogą dać wiele korzyści, a ich prowadzenie nie jest ani trudnym, ani kosztownym przedsięwzięciem. Pozwalają one utrzymać kontakt ze stałymi klientami firmy poprzez komentowanie, udostępniani i lajkowanie postów. To tworzy pewnego rodzaju wirtualną społeczność klientów firmy, przez co dużo łatwiej zyskiwać również nowych klientów.

Profile na mediach społecznościowych umożliwiają również ocenianie firmy przez jej klientów, dzięki czemu inne osoby będą mogły zobaczyć czy nasza firma jest godna zaufania. Również promocja usług przy pomocy mediów społecznościowych jest bardzo efektywna i prosta. Dodatkowo prowadzenie takiej promocji może być całkowicie darmowe, zależy to jedynie od tego jak bardzo zaawansowana ma być to promocja.

Konkurencja w branży transportowej w Polsce jest bardzo duża, dlatego warto zainwestować czas i pieniądze w dobrą i skuteczną kampanię reklamową.

optymalizacja kosztów transportu

Optymalizacja procesów i inwestycji w firmie transportowej

W firmie logistycznej kluczem do zwiększenia zysków i osiągnięcia sukcesu na rynku jest optymalizacja kosztów transportu. Prowadzenie ewidencji czasu pracy kierowców jest niezbędne w każdej firmie transportowej. Jednak można w tym celu użyć nowoczesnych rozwiązań, które zdecydowanie ułatwiają i usprawniają kontrolowanie pracowników i ich czasu pacy. Dzięki temu w łatwiejszy i szybszy sposób można zarządzać swoimi pracownikami, co przekłada się na sprawność działania całej firmy.

Odpowiednie planowanie tras jest również bardzo ważnym aspektem zarządzania firmą transportową. To właśnie dzięki optymalizacji tras, którymi jeżdżą kierowcy, możemy uzyskać spore oszczędności. W tym celu niezastąpione są systemy GPS, które śledzą lokalizację pojazdu oraz ustalają najbardziej opłacalną drogę przejazdy. Nadzorując trasy przejazdów i wyznaczając te optymalne, można uniknąć np. opłat autostradowych, parkingowych, ominąć korki, wypadki, objazdy itd.

Optymalizując trasy przejazdów, można również zmniejszyć spalanie paliwa przez samochód. Oczywiście w tym przypadku znaczenie ma również styl jazdy kierowcy. To wszystko znacząco obniża koszty transportu, a także może skrócić czas dostawy towarów do ich odbiorcy.

Bardzo ważne w optymalizacji działań firmy jest także optymalizacja inwestycji. Warto prowadzić regularne analizy dotyczące tego jak działa firma oraz czego potrzebuje, aby zwiększyć swoja wydajność. Przeprowadzając np. analizę floty pojazdów oraz wykonywanych przez nie zleceń, można zdecydować czy niezbędny jest zakup kolejnego samochodu, czy te posiadane teraz nadążają z wykonywaniem swoich zleceń. Dzięki takim analizom można również sprawdzić zużycie np. paliwa przez pojazdy i zdecydować o ich unowocześnieniu. Coraz więcej firm decyduje się na inwestycje w pojazdy hybrydowe. Jest to nowoczesna technologia, która w znaczący sposób pozwala zminimalizować ilość spalanego paliwa, co jest również korzystne dla środowiska.